سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
سدر بهشتی
منابع طبیعی موهبت الهی است.قدردان باشیم.
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 11
کل بازدید : 75630
کل یادداشتها ها : 17
خبر مایه


  ‏ 3. درخت نشانه قدرت خداوند ‏

برگ درختان سبز در نظر هوشیار      هر ورقش دفتری است معرفت کردگار ‏
‏ در آیه 60 از سوره ‏مبارکه نمل، پس از اشاره به آفرینش آسمانها و زمین و نزول باران از آسمان، به رویش بستان‌ها اشاره ‏شده، سپس به این نکته مهم پرداخته می‌شود که ای انسان‌ها به کیفیت ایجاد حیات در درختان بنگرید که ‏اگر آن نیروی حیات‌دهنده و آن دم عیسوی زندگی بخش، از جانب خداوند نبود، هرگز قادرنبودید که آنها را ‏رویانیده و از محصول‌شان برخوردار شوید .‏« امن خلق السموات و الارض و انزل لکم من السماء مآء فانبتنابه حدائق ذات بهجة ما کان لکم ان ‏تنبتوا شجرهاء اله مع اله بل هم قوم یعدلون ». ‏آری، در امر رویش درختان و رشد و نمو آنها کار ما آدمیان « تنها بذرافشانی و آبیاری است، اما کسی ‏که حیات را در دل این بذر آفریده و به نور آفتاب و قطرات حیات بخش باران و ذرات خاک فرمان می‌دهد تا این ‏دانه را برویانید، تنها خداست.»

4. استفاده از درخت برای تمثیل در قرآن

   ‏خداوند عزیز در آیات متعددی از قرآن کریم، برای تفهیم بعضی از حقایق معنوی از گروهی از آفریده‌های قدرت خویش استفاده کرده که از جمله آنها می‌توان به « درخت » اشاره نمود . ‏به عنوان مثال در آیه 24 سوره مبارکه ابراهیم آمده است : « الم تر کیف ضرب الله مثلاً کلمة طیبة کشجرة ‏طیبة اصلها ثابت و فرعها فی السماء ... » ‏در این آیه شریفه، خداوند عزیز کلمه طیبه را به درختی تنومند و پربرگ و بار تشبیه فرموده که دارای ‏ریشه‌ای محکم و استوار می‌باشد و شاخه‌های انبوه و فراوانش پهنه آسمان را فراگرفته ‏علامه طباطبایی معتقد است: « مراد از کلمه طیبه، عبارت است از عقاید حقی که ریشه‌اش در اعماق ‏قلب و نهاد بشر جای دارد ... » « و مثل کلمة خبیثة کشجرة خبیثة اجتثت من فوق الارض مالها من قرار ‏‏»، ‌سخن از « کلمه خبیثه » در میان است و شباهت آن با « شجره خبیثه». در این آیه نیز اختلاف نظر بین ‏مفسران بسیار است . مرحوم علامه طباطبایی می‌گویند: « کلمه خبیثه در مقابل کلمه ‏طیبه است ... و مقصود ازکلمه خبیثه، شرک به خداست، که به درختی خبیث ‏تشبیه شده، از جای کنده شده باشد و در نتیجه، اصل ثابت و قرار و آرام و معینی نداشته آیه 60 سوره سوره اسراء نیز چنین آورده است : « و اذا قلنا لک ان ربک احاط بالناس و ما جعلنا الرویا ‏التی اریناک الا فتنة للناس و الشجرة الملعونة فی القرآن و نخوفهم فما یزیدهم الا طغیاناً کبیراً . خداوند، ‏گروهی از آدمیان را به واسطه اعمال ناپسند و نیز خلق و خوی شیطانی به درختی تشبیه فرموده که مورد ‏لعنت و نفرین خداوند قرار دارند . گویی آنها تماماً از یک ریشه و اصل بوده و همگی شاخ و برگ‌های آن ‏درخت می‌باشند» .‏مراد از « شجره ملعونه» در آیه ‏مورد بحث، همانا منافقین هستند که :« ... در ظاهر مسلمان بودند ، و تظاهربه اسلام می‌کردند و در میان ‏مسلمانان، یا از راه فامیلی و یا از راه پیروزی عقیده و مسلک ، بقا و دوام یافته ودر اعصار بعدی هم فتنه ‏مسلمانان شدند.


+ گفت من با بابارفتیم بهشون پول دادیم اونایی که تو تلوزیون بودن ودیگه از خرید اسباب بازی حرفی نزد.امروز من خوشحالم که پسر4سال و نیمم دیگه میتونه در غم بقیه خودش رو شریک کنه.لطفاسر نمازاتون برا حسین دعا کنید سرباز خوب امام زمان باشه.ممنون.


+ امروزپسرم گفت مامان،بابای فلانی خیلی خوبه.پرسیدم چرا؟گفت آخه خیلی چیزابراش میخره خیلی اسباب بازی داره.بهش گفتم خوب ماهم میتونیم بخریم توهم می تونی داشته باشی ولی درسته که تو یه عالمه اسباب بازی داشته باشی ولی یه نفر گشنه باشه حتی پول نداشته باشه نون بخوره؟میخوای عکساشونو نشونت بدم؟اومدم عکسای بچه های سومالی رو نشونش بدم که.....






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ