سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
سدر بهشتی
منابع طبیعی موهبت الهی است.قدردان باشیم.
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 11
کل بازدید : 75631
کل یادداشتها ها : 17
خبر مایه


به نام خدا

با توجه به علاقه و تا حدودی تخصصی که دارم مایلم چند مطلب راجع به گیاهان و درختانی که نامشان در قرآن آمده است بنویسم. شاید که مفید واقع شود.

با دقت در آن دسته از  آیاتی که از « درخت » یاد کرده است، در می‌یابیم که از آن تحت یکی از عناوین ‏نه گانه زیر سخن به میان آمده :

1. درخت و تسبیح خداوند،

‌2. درخت و سجده در برابر خداوند،

 3. درخت ‏نشانه‌ای بر قدرت خداوند،

4.استفاده از درخت برای تمثیل،

 5. نقش درخت در زندگی انبیاء،

 6. درختان ‏بهشتی،

 7. درختان دوزخی،

 8. درختان دنیوی و

 9. نقش درخت در زندگی انسانها و حیوانات .

در قرآن کریم، در اغلب موارد، از درخت با واژه « شجر» یاد شده است و شجر را علمای لغت‌شناسی ‏این گونه معنا کرده‌اند : هر چه از روئیدنی‌ها که تنه دارد و آنچه را که از زمین می‌روید ولی تنه ندارد، « ‏نجم، عشب و حشیش »می‌نامند .  افزون بر این  کلمه شجر  یا اشکال گوناگون آن  مجموعاً ‏‏27 مرتبه در آیات قرآن بکار رفته، کلمات و عبارات دیگری نیز درباره درخت مورد استفاده قرار گرفته‌اند که هر ‏یک بیان کننده یکی از صفات و ویژگی‌های آن می‌باشند.


+ گفت من با بابارفتیم بهشون پول دادیم اونایی که تو تلوزیون بودن ودیگه از خرید اسباب بازی حرفی نزد.امروز من خوشحالم که پسر4سال و نیمم دیگه میتونه در غم بقیه خودش رو شریک کنه.لطفاسر نمازاتون برا حسین دعا کنید سرباز خوب امام زمان باشه.ممنون.


+ امروزپسرم گفت مامان،بابای فلانی خیلی خوبه.پرسیدم چرا؟گفت آخه خیلی چیزابراش میخره خیلی اسباب بازی داره.بهش گفتم خوب ماهم میتونیم بخریم توهم می تونی داشته باشی ولی درسته که تو یه عالمه اسباب بازی داشته باشی ولی یه نفر گشنه باشه حتی پول نداشته باشه نون بخوره؟میخوای عکساشونو نشونت بدم؟اومدم عکسای بچه های سومالی رو نشونش بدم که.....






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ